Een goed trainingsschema voor de sportschool

Een goed trainingsschema voor de sportschool

1 november 2019 0 Door Redactie

De sportschool staat vol met allemaal mooie fitnes apparaten. Klaar voor jou om door het dak heen te gooien. Maar misschien weet je helemaal niet met welk apparaat je moet beginnen of wat voor soort schema je moet volgen. Het kan best lastig zijn en het hangt allemaal af van je wensen. Een trainingsschema voor iemand die een sterke rug wilt is weer anders, dan een trainingsschema voor iemand die sterke benen wilt. Hieronder geven we je een voorbeeld een schema die je kunt volgen 

Warming-up 

Begin met een goede warming-up, lekker 5 minuten fietsen op de hometrainer. Dit heb je echt nodig om je spieren los en warm te maken. Begin niet gelijk met gewichten smijten, want dan scheur je ieder spiertje dat je hebt in lichaam kapot. Niet fijn dus!  

Borstspieren 

Ga daarna over naar de borstspieren. Dat zijn de grote spieren die je kan pakken en die super handig zijn om te trainen. Die gebruik je namelijk bij bijna alles wat je doet met je handen. Belangrijk dat deze spieren sterk en getraind zijn. Bankdrukken is een ideale manier om je borstspieren te trainen. Setjes van 4x 10 zijn gewoonlijk. Begin natuurlijk niet met te zware gewichten, maar bouw het op. 

Rugspieren 

Veel mensen slaan het over, maar je rugspieren zijn misschien wel de belangrijkste spiergroepen die je hebt. Een sterke rug geeft je rust en is de bouwsteen voor al je andere spieren. Deze niet over belasten is cruciaal bij het trainen. Een sportschool Rotterdam, weet precies hoe je deze kan trainen en heeft de juiste begeleiding.  

Cooling-down 

Als laatste heb je een cooling-down. Ga rustig een stukje lopen, fietsen of even je spieren strekken. Zo heb je de volgende dag minder spierpijn en kan je weer sneller gaan trainen.