Meer interactie met klanten met de Facebook Messenger bot

Meer interactie met klanten met de Facebook Messenger bot

23 augustus 2019 0 Door Redactie

Wil jij meer interactie met klanten? Zoek je hiervoor naar mogelijkheden op het internet? Dan ben je hier helemaal aan het juiste adres! Hier wordt namelijk gesproken over hoe je via Facebook het beste kunt communiceren met jouw doelgroep, zodat jij meer leads en conversies kunt genereren. Het antwoord hierop van de laatste jaren is de Facebook Messenger bot. Hiermee is het namelijk mogelijk om alle klanten die vragen hebben of met wie je een gesprek wilt activeren een gesprek mee aan te knopen. Dit hoef je uiteraard niet zelf te doen, maar dit doet een bot voor je. Zo bespaar je tijd en moeite, maar krijg je wel alle positieve resultaten mee. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder om meer te leren over de Facebook Messenger bot.  

Tijd besparen 

Een klantenservice is ontworpen om klanten zo efficiënt mogelijk te helpen. Het probleem van het verleden in dit vakgebied was echter dat het mankracht kostte om mensen te helpen bij hun problemen. Dit is echter nog steeds het geval, en daarom zijn er bepaalde zaken ontwikkeld, zoals een Facebook Messenger bot. De Facebook Messenger bot is in staat om vooringesteld te worden. Hierdoor kun je dus zelf bepalen wat je wilt dat de Facebook Messenger bot zegt en kun je een soort van funnel creëren.  

Creëer een funnel 

Met een Facebook Messenger bot is het mogelijk om een funnel te creëren, zodat je uiteindelijk meer conversie zult realiseren. Wanneer je dit goed hebt gedaan zal je direct opvallen dat je meer warme lead binnenkrijgt. Uiteindelijk is dit ook de beste functie van een Facebook Messenger bot. Je kunt namelijk communiceren, zonder daar zelf tijd voor in te investeren. Wees daarom proactief op het gebied van chatbots, zodat ook jij meer leads kunt binnenhalen.